sobota, 11 stycznia 2014

Stres

Hej!
Każdy z Was ma na pewno taką rzecz, którą się stresuje, obawia i boi. Stres, bardzo krótko mówiąc jest to zdenerwowanie przed czymś. Np. my denerwujemy przed sprawdzianem, przed spotkaniem z osobą dla nas ważną, przed meczem lub po prostu jakąś ważną sytuacją w naszym życiu.
Co mnie stresuje?
  • Mnie stresuje, bardzo dużo rzeczy. Głównym powodem mojego stresu jest szkoła. Przed sprawdzianem bądź kartkówką zawsze ledwo stoję na nogach i zaczyna bolec mnie brzuch. Albo gdy idę spać, a jutro mam ważny test, to nie mogę zasnąć przez dłuższy czas bo myślę o skutkach złej oceny i o niestworzonych rzeczach.
  • Drugą rzeczą, która mnie stresuje jest rozmowa z osobą która mi się podoba. Przy swoich przyjaciołach jestem sobą bo wiem, że nie wyśmieją jak zrobię coś głupiego, bo są tak samo walnięci jak ja xd. Natomiast gdy mam zamienić słowo z kimś kto mi się podoba.. to nie daje rady. Nie mogę wydusić z siebie słowa, bo obawiam się, że palne coś głupiego i ta druga osoba sobie o mnie źle pomyśli. Niestety zbyt bardzo się tym przejmuję i nie umiem tego zwalczyć.
  • Kolejną rzeczą która mnie stresuje są występy publiczne. Gdy np. mam wystąpić na scenie tańcząc, boje się że się pomylę i źle zatańczę dany krok. Albo przed meczem obawiam się tego, że coś zrobię źle, zepsuje cały mecz i wszyscy będą mieli do mnie pretensje. 
Rzeczy którymi się stresuje jest bardzo dużo, nie będę tu wypisać wszystkiego, bo post byłby za długi.

Jak radzę sobie z stresem?
  • Pozytywnie myślę - Staram się  uspokajać się w duchu i myśleć pozytywnie. Np. przed sprawdzianem, w duchu mówię do siebie "Dasz rade, uczyłaś się, a w razie czego jest możliwa poprawa "
  • Głęboko oddycham - Przed np. kartkówką rozluźniam ciało  i  powoli wciągam powietrze nosem, wstrzymuje je przez kilka sekund, a następnie wypuszczam powoli przez usta. Powtarzam sobie to ćwiczenie kilka razy i od razu czuje się lepiej.
  • Słucham muzyki - Gdy czymś się stresuje, wyciągam telefon, zakładam słuchawki i po prostu słucham muzyki, to na prawdę uspokaja!
  • ruch - gdy czegoś się obawiam staram się chwile poruszać, jakoś to mi poprawia humor np. zrobię kilka ćwiczeń, potańczę sobie, pośpiewam itp.
  • Rozmawiam z kimś - Jak jestem zestresowana to czasem, aby zapomnieć o tym rozmawiam z przyjaciółką albo kimś bliskim.
Oki no to tyle o stresie. To był chyba mój pierwszy post na blogu o jakiejś konkretnej tematyce, chcielibyście takich postów więcej?

Dziś była bardzo ładna pogoda i wybrałam się z siostrą i Karoliną na zdjęcia, w końcu jakieś nowe fotki bo dawno nic nie było xd 



































A Wy, jak radzicie sobie ze stresem?

46 komentarzy:

  1. Wydaje mi się, że żyjemy w takim państwie, w którym każdy się stresuje. :-(
    Fajne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Potwierdzam poprzednią wypowiedź :D A poza tym ślicznie razem wyglądacie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne zdjęcia! Rób takei posty częściej. Ja najczęściej stresuję się przy pytaniu przy biurku wtedy nogi się podemną uginają :\

    Pozdrawiam! ;3
    amolsandamols.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ja się prawie wszystkim stresuję :/ szczególnie w nocy...czym robiłaś te zdjęcia, że mają taką dobrą jakość?

    loveanimalsi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na posta! :* + Super zdjęcia, czym robiłaś?

    ZOSTAŁAŚ NOMINOWANA DO LBA ♥

    http://chwytajdzien-butterfly.blogspot.com/2014/01/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę, że aparatem, ale to tylko przypuszczenia. ;)
      Mnie pomaga włączenie sobie muzyki i odizolowanie się od wszystkiego innego na chwilę.

      Usuń
  6. fajne zdjęcia. Ja się mało czym stresuje
    jaiswiatus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja poprostu wmawiam sobie że bedzie dobrze :)
    http://lolz43.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. ja sobie obiecałam, że w tym roku będę się mniej stresować, ale ciężko ciężko jest :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnimi czasu mało kiedy się stresuje. Ale gdy to mi się zdarza słucham muzyki - nie ważne gdzie jestem - a dokładniej One Ok Rock ♥ Ładne zdjęcia i świetny wpis.


    Nowe opowiadanko. "9 minut do Piekła".
    http://h0peless-start.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zawsze mam stres przed samodzielną wizytą u lekarza, dentysty itd. ^^ Nie wiem czemu, ale zawsze się cykam. xD

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też słucham muzyki ;)

    palynaaa.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja właśnie średnio sobie radzę ze stresem, muszę skorzystać z twoich rad :)

    PS: Obserwacja, za obserwację? Ja już :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie też rozluźnia muzyka <33
    A fotki są super! Czekam na kolejny post w takim stylu

    http://modo-maniaczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. hej:) dzięki za odwiedziny, ja już Cię obserwuję :*)) (jako Zoya)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja zawsze stresuję się przed pewną lekcją ;c
    www.blog017.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. ja nienawidze wysteów publicznych...

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja się stresuję przed występami publicznymi . Obserwuje <3

    http://we-always-love-pll.blogspot.com/ Liczę na rewanż :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy post. Ja powiem szczerze nie radzę ze stresem. Kiedy trema mnie zjada to nogi mam jak z waty i nie panuję nad tym -,-
    Obserwuję i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawie , ciekawie :)
    Ja się stresuje wieloma rzeczami chociaż bym nie chciała .
    Muzyka i zamknięty pokój to najlepsze odstresowywacze :)
    Pozdrawiam Kami
    http://smiej-sie.blogspot.com/
    http://wszystkienaszemysli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Najbardziej stresuję się recytowaniem ;_; Tylko wtedy nie umiem sobie poradzić ;c
    Ciekawy post c; obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny pomysł na post i bardzo ciekawie napisany :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pewnie .. świetny post wiec chętnie zobaczę więcej :) Ja sobie nijak radze ze stresem ^^

    OdpowiedzUsuń
  23. Doskonałe sposoby walki z stresem sama kilka z nich stosuje... przyznam że na stres dobry jest również relaks np. gorąca kąpiel
    http://byc-jak-czlowiek-renesansu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajne fotki. Ja też często się stresuje. Pozdrawiam http://jusinx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Dziękuję, że napisałaś tego posta, ponieważ bardzo mi pomogłaś ze stresem. Teraz mniej się denerwuję przed sprawdzianem szóstoklasisty <3

    http://always-happy-and-young.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja niestety mam z tym problem, bo potrafi bardzo mnie zestresować nawet najmniejsza pierdoła.. :_:

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja w sumie nie mam żadnego sposobu na stres, po jakimś czasie sam przechodzi :)
    pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie mam żadnego sposoby na stres... Próbuje się przekonać, że będzie dobrze :)
    Zapraszam na 3 rozdział http://please-niall-horan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Fajna notka, śliczne zdjęcia :)

    Zapraszamy do nas!

    http://lovedoesnottchoose.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja, również nie mam żadnego sposobu na stres.
    Fajny blog więc obserwuję :)

    kamiii-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. gdy się stresuję jestem strasznie pobudzona, więc zwykle robię sobie kilkukilometrowy jogging i jest lepiej :)
    Bardzo podoba mi się Twój blog, co powiesz na wzajemną obserwację ?

    OdpowiedzUsuń
  32. W sumie to ze stresem radzę sobie podobnie jak Ty :) chociaż ja szkołą już nie przejmuje się tak bardzo jak kiedyś
    Pozdrawiam :)
    http://always-be-where-you-are.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja gdy się stresuję, wmawiam sobie, że będzie dobrze. To mnie trochę uspokaja. :)
    obserwacja za obserwację? jeśli tak, zacznij ♥
    http://become-need-you-here.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. ja sie stresuje szkołą, więc nie wiem co z tym zrobic XD
    +zapraszam do mnie
    http://jessica1209240.blogspot.com/
    obserwacja za obserwacje? <3

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetny blog! zapraszamy również do nas, blog o dwóch przyjaciółkach, ich pasjach i codziennym życiu http://ankaaa-gaaabi.blogspot.com/ ♥
    Pozdrawiamy serdecznie ♥

    OdpowiedzUsuń
  36. Jak ja się stresuje to jest mi zimno i boli mnie brzuch ;c
    I nie wiem jak sobie z tym radzic ;c
    Fajne zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  37. szkoła zawsze stresowała i będzie stresować niestety.
    www.sandicious.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. U mnie stres to taki dziwny przypadek, bo pojawia się dopiero na minutę przed czymś lub wcale. Może dlatego, że występuję w teatrze.
    Monique z bloga http://design-by-monique.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja się stresuje przed występami na scenie.Winna temu jest moja wychowawczyni która na koniec 6 klasy dała wierszyki wszystkim z wyjątkiem mi bo na pewno się nie nauczę.

    OdpowiedzUsuń
  40. Stres jest przerażający!! Jestem ci wdzięczna, że dałaś kilka sposobów na przełamanie go, bo za 2 godziny mam występ ;__;
    http://addiction-and-friendship.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Mi troszkę pomaga głębokie oddychanie ogólnie na większych sprawdzianach trasznie się stresuję :D

    Obserwuję i też liczę na kom i obs :D http://monika-mooniika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. ja raczej się nie stresuje. Ale oczywiście zdarzają się jakieś szczególne wydarzenia, gdzie po prostu nie da się wyluzować. Stosujemy praktycznie te same sposoby na łagodzenie go- jakby nie patrzeć, wieększość z nich wykonujemy dość instynktownie, prawda? No ale trzeba wyluzować, bo denerwując się tylko sobie szkodzimy. Śliczne zdjęcia jesteście takie fotogeniczne <3 zapraszam http://atakujac-rzeczywistosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. U mnie stras pojawia sie rzadko c; Ale, jak sie zaczynam stresować, to zaczyna bolec brzuch ;/

    http://kedui.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń