wtorek, 27 stycznia 2015

Zmiana pokoleń

Hej!
Czy wy też zauważyliście taką zmianę pokolenia? Niedawno wsiadłam do autobusu a w środku była grupa drugoklasistów ewentualnie trzecioklasistów i co trzeci mniej więcej miał w ręku telefon oraz prawie każdy był przy kości. Dzieciom teraz nie chce się ruszać, bawić na podwórku, ćwiczyć na wf czy po prostu uprawiać jakikolwiek sport, wolą siąść przed telefonem albo tabletem i zagrać w grę przechodząc kolejne poziomy, czego przyczyną jest właśnie otyłość. No bo w końcu bez ruchu nic nie spalamy itd. Aż boję się pomyśleć co będzie za około 20 lat. Pamiętam takie dni jak jeszcze o 22 siedziałam z koleżankami na placu zabaw i np. bawiłyśmy się w słynną grę pt. "kamień". Teraz jak przechodzę koło tego miejsca, widzę ewentualnie jedno dziecko z mamą. Kiedyś to trzeba było się bić o huśtawkę, a teraz  świeci tam pustakami (haha powiedziałam jak takie typowe stare, wciąż narzekające babcie xD) No ale taka jest prawda. Dzisiejszym dzieciom radość sprawia nowa gra i to, że ukończyli jakiś poziom, a dla mnie rozrywką były wyścigi na rowerze ze wszystkimi z okolicy. Zastanawia mnie tylko jak te dzieci będą wspominać swoje dzieciństwo, a także nie potrafię sobie wyobrazić jak to będzie wyglądać w przyszłości.























A Wy? Zauważyliście tą zmianę pokoleń? 

61 komentarzy:

  1. Fajne fotki. Ja też zauważyłam zmianę pokoleń. Ja swój pierwszy telefon miałam w II albo III gimnazjum, a tu już mają je dzieci z podstawówki. Pozdrawiam jusinx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, zauważyłam. Prawie każdy ma smartfona, albo co druga osoba.

    http://life-by-monika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie.Bisko mojego bloku jest nowy plac zabaw którego nikt paktycznie nie używa
    teenluxy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też zauważyłam, ale cieszę się, że nie urodziłam się z 7 lat później, przynajmniej mam co wspominać. Wymienianie się karteczkami, skakanie w gumę, siedzenie jak najdłużej na dworze by jak najwięcej czasu spędzić w gronie znajomych(lub nie) bawiąc się. Albo pamiętaj jak krzyczałam przed balkonem "mamo rzuć piłkę" albo " Mamo rzuć 2 zł". Nie było siedzenia przed komputerem, a o telefonie w ogóle nie marzyłam. No i te wszystkie smaki dzieciństwa ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha "mam rzuć piłkę" albo pieniądze też znam haha albo mama wołała na obiad przez okno haha ;)

      Usuń
  5. Zauważam zauważam :) Jednak ja ze swojego czasu urodzenia jestem dumna i w życiu bym nie zmieniła :))

    OdpowiedzUsuń
  6. oj widać tą zmianę :) cudowne zdjecia ♥

    Dziękuje ślicznie za komentarz i zapraszam do obserwowania mojego bloga :)
    [ life plan by klaudia ]

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo widzę te zmiany,nawet patrząc na moją młodszą siostrę ,która jest w czwartej klasie podstawówki ...również ma problem z oderwaniem się od telefonu ,właściwie od internetu .Ale na szczęście nie jest tak źle jak u innych osób :)

    naataluunia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny post. Tak, teraz prawie każde dziecko woli siedzieć w domu z telefonem niż wyjść na dwór . Aż się boję co to będzie za kilkanaście lat .

    Pozdrawiam.
    http://doomilife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak, zgadzam się. Ja jestem chyba ostatnim takim pokoleniem co siedziało w wakacje ze wszystkimi do 20 i nawet jak się nie miało rolek czy rowerów to się dało coś wymyślić. Najlepsze były podchody - dało się w to grać godzinami. I wiesz co? Nadal czasem tak robimy. Myślę, że starsi mogą pokazać młodszym jakie to fajne - może wróci stara moda na bieganie po dworze :))

    http://kitsunechanblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. To co piszesz jest prawdą.
    To trochę smutne.
    Moje województwo ma ferie teraz i na placu, kiedy zawsze był pewny nie było nikogo oprócz małych dzieci z rodzicami.
    Cudowne zdjęcia *.*

    live-telepathically.blogspot.com kliik

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie, w mojej miejscowości tego nie widać. Może trochę teraz, w zimę, ale to przez brak śniegu, bo gdyby był to by się szło na sanki. Gdy jest ciepło moja miejscowość tętni życiem, dzieci bawią się razem na jednej z bocznych ulic, co starsze pilnują te młodsze, a na hasło "samochód" każdy zwiewa na bok.
    Może w miastach jest inaczej, ale ja (na szczęście) w mieście nie mieszkam.

    OdpowiedzUsuń
  12. ja też myślę, że ta zmiana jest straszna... pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja zdecydowanie wolę lato, piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zauważyłam tą zmianę i zgadzam się z Tobą.
    Świetne zdjęcia! :)

    Pozdrawiam!
    Aleksandra Blog - kliik!

    OdpowiedzUsuń
  15. Masz rację, też kiedyś nad tym się zastanawiałam. Ja nawet tęsknie za tymi chwilami i wieczornymi zabawami ze znajomymi z osiedla :) Teraz są tam pustki...

    fajne fotki.

    http://fashionelja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja również to zauważyłam, niestety mam wrażenie, że w moim otoczeniu nikt poza mną się tym nie przejmuje :c A jest to dla mnie dosyć smutne, miłego dzieciństwa te dzieci raczej nie mają... Ehh głupie czasy :P
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. ojeju :o
    Jesteś prześliczna ! naprawdę !

    a co do posta to masz rację, moja 5 letnia siostra dostała tablet na 3 urodziny ..

    wpadnij <3 http://izey-izabella.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Różnica między moim pokoleniem a tym młodszym ode mnie o dekadę jest ogromna :) czasami to aż przerażające :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Niestety, siedzieć przed tabletem jest łatwiej.
    Niekiedy to wręcz przesada :(
    Maya-Blog

    OdpowiedzUsuń
  20. niestety zauważyłam ;)
    kiedyś na przyjęcie dostawało się zegarek, rower.. jakąś biżuterie lub inne tego typu rzeczy a teraz większość dostaje nowy tablet, najnowszego iphone .. niestety do tego w większości przyczyniają się także rodzice.. aż strach pomyśleć co będą wymagali na 18 :)

    dodaję do obserwowanych :)
    http://xnataliie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. I to jest to nad czym osobiscie ubolewam. Ja jestem z tego starszego pokolenia. Internet u mnie w domu pojawil sie jak mialam 19 lat i te 19 lat uplynely mi przepieknie. Do domu przychodzilo sie praktycznie tylko nocowac. Za dzieciaka ganialo sie po podworkach, pozniej spotykalo sie oko w oko (tak to bylo mozliwe!) z przyjaciolmi, a teraz? Niestety, ale ta technologia zamiast pomoc, ma coraz wiecej minusow.

    Pozdrawiam
    http://dookola-swiata-w-jeden-dzien.blogspot.ch/

    OdpowiedzUsuń
  22. śliczne zdjęcie ładne jesteście :D
    Zapraszam do mnie ;d
    http://nadziejanazycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ehhh... za kilkanaście lat dzieci nie będą miały wogóle dzieciństwa tylko pewnie od 4 roku życia będą siedzieć przed komputerem, telewizorem, komórką lub jakimś innym sprzętem elektronicznym. To smutne. Ciesze się, że ja miałam wspaniałe dzieciństwo :)
    Jeśli znajdziesz chwile to wpadnij :) http://lubieszpinak4444.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. sweterek śliczny ;ooo
    piękna jesteś :)
    jestemmiska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. prawda jest też taka,że z tymi wszystkimi udoskonaleniami technicznymi będziemy mieli lepszy start w życiu :)
    piękne zdjęcia!
    http://youkeepcalm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajny post, a zdjęcia cudowne. Musze stwierdzic, ze masz przesliczne wlosy!
    Zapraszam na mojego bloga -> jublogczix.blogspot.com :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Super post ;) Masz z tym racje ze wszyscy tylko na telefonach ,,siedzą''
    Zapraszam do mnie ;)
    http://nadiiia2002.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  28. Jak zwykle notka ciekawa i pełna inspiracji! Czekam na więcej! Buziaki

    nicoolblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Też często myślę o tej "zmianie pokoleń", zgadzam się z Tobą w stu procentach! A zdjęcia cudowne, jesteś naprawdę śliczna, widać, że nie boisz się obiektywu i bardzo dobrze, bo nie ma nic gorszego niż modelka pozująca z grymasem zakłopotania! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  30. Jejku zdjęcia są śliczne, tak jak ty..
    Jak miło, najpierw "kolorowy kwiatuszek", teraz "blogerka" ;)
    blogerkafashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. piekne zdjecia i sliczna czapeczka;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ty jesteś taka młoda i to zauważyłaś. A ja mam 27 lat i sama stwierdzam, że świat idzie ku gorszemu. Dzieci faktycznie za wiele czasu spędzają przed komputerem i cofają się w rozwoju. I potem wyrastają takie antyspołeczne jednostki, które boją się wejść do sklepu, bo nie wiedzą jak się odezwać...

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja widzę to po sobie i moim starszym rodzeństwie, no i rodzicach. A teraz jak się patrzy na te maluchy z podstawówki... hmm... Jak ja byłam w ich wieku to nic innego nie robiłam jak kąpałam się w basenie, w lato. A, że miałam jakiś 120 cm wzrostu to nawet dna nie dotykałam i pływałam w niewygodnym kole :) Wspaniale wspominam swoje dzieciństwo, choć było pełne nastolatków, bo różnica po między mną a rodzeństwem jest troszeczkę duża.
    Również obserwuję :) Pozdrawiam :D
    http://bojestemtylkojedna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. No tak postęp cywilizacyjny wiele ułatwił, zmienił tryb życia, jego jakość... elektronika zdaje sie być ciekawsza od zajęć fizycznych...ale to tylko część odpowiedzialności za otyłość, jest jeszcze jedzenie, chemikalia pchane do żywności które nie pozostaje obojętne.... generalnie temat rzeka

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja też to zauważam. Czasami widzę grupkę osób, z której wszyscy grają na telefonach.
    Jully-Blog [KLIKNIJ]

    OdpowiedzUsuń
  36. Śliczne zdjęcia :)
    Zmaryprzezswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Śliczne zdjęcia <3
    śliczna czapka <3
    pozdrawiam cieplutko :3
    weeri-weri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Tak czasami jest mi już brak słów gdy widzę te dzieci w dzisiejszych czasach.

    OdpowiedzUsuń
  39. fajne zdjecia
    http://youtuberowie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja też często myślę o tym. Wystavzy porównać nas i naszych rodziców :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Każde pokolenie zauważy różnice u innych pokoleń :)
    Świat idzie na przód :)

    Bardzo tu ładnie u Ciebie :) Obserwuję :)
    hati-artshop.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Zauważyłam... Trochę szkoda, a trochę nie

    http://emailaema.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. Great post
    Would you like to follow each other ? I'll follow back after it

    Www.miharujulie.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Tej zmiany nie da się nie zauważyć. Aż się boję co będzie za parę lat.

    OdpowiedzUsuń
  45. Myślę, że dużo bardziej daje się to zauważyc w miastach. Chociaż ja mieszkam na wsi i mój młodszy brat też ciągle siedzi nad tabletem i ogląda durne filmiki... albo gra w gry :D Ale o wspomnienia się u niego nie boję, co wieczór opowiada mi swoje dzienne przygody :) My może mamy ich więcej, ale mimo wszystko staram się jakoś inaczej organizowac czas młodszemu rodzeństwu :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Zgadzam się z tym, że dzisiejsze dzieci w ogóle nie wiedzą co to prawdziwe dzieciństwo. Ich wspomnienia najczęściej wiążą się właśnie z grami, nowym telefonem czy tabletem. Zauważyłam nawet, że gdy dzieciaki spotykają się z kolegami to ich tematy opierają się głównie na tym jaki kto ma telefon albo poziom w grze. Dla mnie to masakra, bo kiedyś gdy spotykało się z przyjaciółmi to opowiadało się o wycieczkach rowerowych, grało w piłkę, bawiło razem na placach zabaw czy nad rzeką, na łące. Dni polegały na tym żeby właśnie wyjść na dwór, a załamaniem było gdy mama wołała na kolację albo do spania. Pamiętam jeszcze jak w dzieciństwie walczyłam z rodzicami o "jeszcze 5 minut, proszę, jeszcze 5 minut", żeby tylko móc jeszcze zostać na dworze, choć często było już ciemno :) Mam teraz kuzynkę, która chodzi do trzeciej klasy i poza tym, że czasami z kuzynkami zabieramy ją na spacery i przejażdżki, to z koleżankami wolą siedzieć w domu. W dzieciach teraz należy zaszczepiać to co my uważamy za wartościowe w swoim dzieciństwie inaczej ich wspomnienia będą tylko kojarzone z technologią i nowym telefonem :/

    blog - klik♥

    OdpowiedzUsuń
  47. śliczne dziewczęta ! ja widzę przede wszystkim lenistwo, nikomu się nie chce dbać o siebie :)

    http://sniadanielejdis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  48. Dokładnie!
    Gdy byłam mała ciężko było mnie zagonić do domu. Takie teraz mamy czasy... niestety.
    Zdjecia są bardzo ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  49. ostatnio też nad tym myślałam i doszłam do podobnego wniosku. :o
    świetne zdjęcia. :)
    http://berry-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. Strasznie to wszystko się zmieniło, ja miałam super dzieciństwo ;)
    http://metkaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. Odczuwam to samo co ty, wiele rzeczy się niestety zmieniło od czasów mojego dzieciństwa... niestety na gorsze. Poza tym śliczne zdjęcia ^^
    http://fairytaledreamcloudeen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  52. Zauważam tę 'zmianę pokoleń' o której mówisz już w Was- młodszych ode mnie zaledwie o kilka lat :P Na przykład ja mając 15 lat nawet nie myslałam w ogóle o malowaniu się ;D ale ja nie raz słyszałam, że powinnam urodzić się 30 lat wcześniej, za komuny XD dddominika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  53. Dobrze napisany post!
    Teraz dzieci nie potrafią bawić się bez komputera czy telefonu. Szkoda. Jeszcze jak ja byłam mała, dzieci spędzali praktycznie cały wolny czas bawiąc się na świeżym powietrzu albo grając w gry planszowe. A teraz kiedy się patrzy widać jak dużo się zmieniło w ciągu tych kilku - kilkunastu lat...
    piękne zdjęcia!

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  54. piękne zdjęcia, jesteś śliczna ;)
    zaobserwowałam i zapraszam do siebie ;)
    http://lilajanowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  55. trafne spostrzeżenia :p
    śliczne zdjęcia!

    http://ylyys.blogspot.com/2015/01/troche-nowosci.html

    OdpowiedzUsuń
  56. ja też mam tak samo.. teraz ważniejsze są telefony niż dobra zabawa z przyjaciółmi nieryty czasy się zmieniają :/
    śliczne zdjęcia oraz wpis :D

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  57. Fajny post, dobrze to ujelas ;) śliczne zdjęcia, naprawdę ;) obserwuje I zapraszam do mnie ;) jeżeli możesz to kliknij w link na końcu mojego nowego postu ;)
    jtere.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  58. Super notka, super zdjecia ! :)
    http://anettexstuff.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń