piątek, 19 lutego 2016

Dzień Świra

Hej
Ten rok zdecydowanie nie służy mojemu zdrowiu... Najpierw problem z oczami, który pewnie oznaczał, że mam alergie na pierza, a teraz złapała mnie angina, dość porządna, cały tydzień przesiedziałam w domu. Pierwsze dni były koszmarne, ponieważ miałam okropnie powiększone migdałki, przez co nie potrafiłam nic połykać, bo sprawiało mi to okropny ból. Już jest dobrze, ale nie o tym dziś chciałam. 
Obejrzałam ostatnio polski film z 2002 roku - "Dzień świra". Na początku myślałam o nim jak o zwykłym, nic nie wnoszącym filmie, był okej, zabawny itd. Jednak potem przeczytałam parę cytatów z niego i okazało się, że w nich jest ukryte mnóstwo przesłań, porównań, których nie potrafiłam dostrzec oglądając, nie wsłuchiwałam się w nie po prostu uważnie. Film opowiada głównie o 49-letnim facecie który ma swoje dosyć dziwne zwyczaje i próbuje się wyrwać  z tej codziennej rutyny. Niektóre cytaty chciałabym Wam tutaj przywołać, jednak aby lepiej je zrozumieć, to polecam Wam obejrzeć sobie cały ten film ;) W sumie, to nawet o niektórych mogłabym zrobić osobny post.

"Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?"

"Towarzyszu podróży, zbudowałeś byt swój zasklepiając jak termit wyloty ku światłu i zwinąłeś się w kłębek w kokonie nawyków, w dławiącym rytuale codziennego życia. I choć przyprawia cię on co dzień o szaleństwo, mozolnie wzniosłeś szaniec z tego rytuału przeciw wichrom, przypływom, gwiazdom i uczuciom. Dość trudu cię kosztuje, by co dnia zapomnieć swej kondycji człowieka. Teraz glina, z której zostałeś utworzony, wyschła i stwardniała. Nikt już się nie dobudzi w tobie astronoma, muzyka, altruisty, poety, człowieka, którzy zamieszkiwali może ciebie kiedyś."

"Ale ja właściwie nie mam czasu ani miejsca na kobietę życia w moim życiu. Marzę o niej ale... nie mam miejsca ani czasu."
"Jestem skrajnie wyczerpany, a przecież jest rano..."



" Zabija mnie samotność, którą sam sobie zgotowałem! Nikt i nic mnie już nie czeka! Nie widzę przed sobą przyszłości! Jestem w proszku! W rozsypce! Wypalony! Rozmontowany! Śmiertelnie zmęczony, chociaż niczego w życiu nie dokonałem! Muszę przystanąć w biegu, chociaż nigdzie nie dobiegłem. I odpocząć! Odpocząć za wszelką cenę!"

"Prozac – na chęć życia. Geriavit – na się niestarzenie. Nootropil – na lepsze funkcjonowanie metabolizmu mózgu. Enkopirynę – profilaktycznie."

"Boję się rano wstać, boję się dnia, codziennie rano boję się otworzyć oczy, ze strachu przed świtem, zupełnie nie wiem, co zrobić z nadchodzącym dniem. No nie mogę. (O, k***a! W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego). Mam niby jakieś obowiązki, a przecież – pustka, jakby zupełnie nie miało znaczenia czy wstanę czy nie wstanę, czy zrobię coś, czy nie zrobię (ja pi*****ę), higiena, jedzenie, praca, jedzenie, praca, palenie, proszki, sen."

"Bo już w nic nie wierzę... Jak mogę wierzyć, skoro nawet największy mój wysiłek przecieka im – wam – przez palce? Możecie już wszystko mówić, obiecywać, przyrzekać..."

Oglądaliście?
Jeśli chcesz być na bieżąco, to zapraszam do zaobserwowania mnie na:
Instagramie--> bajolaa
Snapchacie---> thisisolaa

51 komentarzy:

  1. U mnie ze zdrowiem też fatalnie :/ Wracaj do zdrówka!
    Nigdy nie oglądałam tego filmu, po przeczytaniu cytatów stwierdzam, że muszę go dodać do mojej listy! Śliczne fotki:)

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wracaj do zdrowka kochana <3
    Zazdroszcze śniegu, u mnie w UK by przez pare godzin ,pare tygodnii temu ale to tyle :(

    Veronika-dbk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne cytaty! :)
    Życzę szybkiego powrotu do zdrowia! Piękne zdjęcia :*
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny post i ciekawie napisany. Oczywiście zapraszam do mnie i zachęcam do obserwowania.
    http://porcelanowycukier.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładnie wyglądasz:)
    Do filmu przekonał mnie kiedyś (jeszcze wtedy) chłopak i bardzo mi się spodobał. Chyba się utożsamiam:p

    OdpowiedzUsuń
  6. wracaj do zdrowia ;)

    pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. O! To mój ulubiony, polski film. Chyba obejrzę go sobie jeszcze raz. :)

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jejka, nie fajnie że Cię tak rozebrało :/
    A filmu nie oglądałam :)

    OFFICIAL PATTY (klik)-nowy pościk

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze, że już wyzdrowiałaś. Ja na szczęście walczę i żadne przeziębienie i itp. mnie jeszcze nie dopadło :D Nie oglądałam tego filmu, ale bardzo mnie nim zaciekawiłaś. Ładne zdjęcia. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Teraz to ja się rozchorowałam niestety.
    Film oglądałam, jest nieco pokręcony :P
    Jeśli możesz kliknij u mnie w najnowszym poście

    ---------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę obejrzeć ten film, tytuł kojarzę ale szczerze nie pamiętam czy go oglądałam.

    OdpowiedzUsuń
  12. A więc nie tylko ja jestem takim pechowcem..również cały tydzień przeleżałam w domu, zdarzyło się też stracić przytomność, ale już jest lepiej :P
    Super zdjęcia :P
    Zapraszam do mnie!

    Mój blog~KLIK

    OdpowiedzUsuń
  13. Filmu nie ogladalam ale cytaty ciekawe. Slicznie wyszlas na zdjeciach, sa bardzo ladne. Ja tak mam ze wstaje rano i juz jestem zmeczona haha :) buziaki!

    http://caiawichowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten pierwszy cytat jest taki prawdziwy i tak bardzo odnosi się do mojego zycia hahaha Samego filmu nie oglądałam, ale moze kiedys jak znajdę czas :3 moj blog

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawe cytaty :)
    Muszę koniecznie zobaczyc ten film!
    Świetne zdjęcia!

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie widziałam tego filmu, ale zaciekawiłaś mnie. Na pewno obejrzę. Ładne zdjęcia! :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Czarno-białe zdjęcie skradło moje serce! Nie widziałam filmu, ale podoba mi się cytat "jestem skrajnie [...]"
    Zapraszam nataliakupczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Czarno-białe zdjęcie skradło moje serce! Nie widziałam filmu, ale podoba mi się cytat "jestem skrajnie [...]"
    Zapraszam nataliakupczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Oglądałam dawno, ale nie bardzo pamiętam. Cytaty rzeczywiście bardzo fajne :)
    Śliczne zdjęcia <3
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Czasami warto zwrócić uwagę na takie cytaty :)

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  21. ogladałam ten film dosyć niedawno i pamietaj ze ubawiłam się nieźle...:D/Karolina

    OdpowiedzUsuń
  22. Masz zniewalający uśmiech :)

    wikujama.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Super zdjęcia :) Film "Dzień świra" nie w moim guście :) Oglądałam go dawno temu, ale pamiętam, że nie dotrwałam do końca :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Oglądałam ten film kilka razy. Mamy go w swoim zbiorze polskich filmów i nieraz nas najdzie (mnie i męża), ale to trzeba mieć nastrój, bo film specyficzny jest bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  25. Obejrzałabym :3 ładne zdjęcia.
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. zaczęłam oglądać kiedyś ten film ale go nie skończyłam :D
    ładne zdjęcia :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetne zdjęcia :) świetny post

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. kuruj sie :* zdrówka życzę:) a Dzień Świra - to bardzo lubię ten film

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetne zdjęcia! :) Trzeba uważać, bo obecna pogoda bardzo sprzyja 'łapaniu' choroby.
    Z miłą chęcią obserwuję i zapraszam do mnie. ;)
    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Nigdy nie oglądałem tego filmu:) Super zdjecia:)
    http://freshisyummy.blogspot.com/2016/02/mens-sreet-style-2016-nyfw-new-york.html

    OdpowiedzUsuń
  31. współczuję choroby ;) oglądałam ten film parę razy i zawsze mnie rozśmiesza.

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Ubóstwiam ten film :) Polecam jeszcze "Wszyscy jesteśmy Chrystusami".

    OdpowiedzUsuń
  33. Znam ten film. Jest świetny :D
    Życzę szybkiego powrotu do zdrowia!

    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  34. oj tak, cytat mega. zdjęcia równie fajne :) zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Szybkiego powrotu do zdrowia :D
    Świetne zdjęcia;)
    http://fuskawka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Super zdjecia :) mam nadzieje, ze z migdalkami juz wszystko oki :)
    patrycja-paulina.blogspot.com-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetne zdjęcia :) A angina to coś okropnego, też przez to przechodziłam ;/

    OdpowiedzUsuń
  38. U mnie również ze zdrowiem w tym roku bardzo ciężko. Życzę Ci powrotu do zdrowia :) Świetne zdjęcia :)
    http://modishnessblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. świetne bardzo pozytywne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  40. A ja w tym roku jestem zdrowa i jeszcze nie dopadło mnie nawet przeziębienie.
    Filmu nie oglądałam, ale niektóre cytaty ciekawe, z przesłaniem.
    Śliczne zdjęcia, miło się je ogląda. :)

    http://magdalenblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Mnie niestety ostatnio również dopadła okropna angina, ale na szczęście już jest dobrze :) Tobie życzę dużo zdrówka! ^^ Co do filmu to nie oglądałam, ale dzięki Tobie obejrzę, rzeczywiście cytaty posiadają głębszy sens, dają do myślenia :))

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń