wtorek, 9 maja 2017

Człowiek jest jak ćma...

"Człowiek jest jak ćma: na oślep rwie się do ognia, choć go boli i choć się w nim spali. Robi to jednak dopóki nie oprzytomnieje. I tym różni się od ćmy." 
No właśnie, cali my. W życiu popełniamy mnóstwo błędów i złych decyzji. Brniemy w coś, bo jakąś magiczną mocą nas do siebie ciągnie, nieświadomi idealizujemy sobie pewne rzeczy. Dopiero po jakimś czasie okazuje się to być beznadziejne, jak narkotyk, podczas działania którego, na początku czujemy się błogo, a dopiero potem jest źle. Abyśmy się opamiętali, często musi się dopiero coś stać, czasami, szczęśliwe, pomagają nam w tym przyjaciele czy rodzina. Błędy, pomyłki to naturalna ludzka rzecz, musimy na nie uważać, bo mogą, tak jak dla ćmy, doprowadzić nas do nieodwracalnych skutków. Jednak, jeśli udało nam się oprzytomnieć, to powinnyśmy, z tego potknięcia, wyciągnąć jak najwięcej, abyśmy na przyszłość byli trochę bardziej mądrzejsi. 
Taka mała nauka z cytatu znalezionego podczas męczenia lektury szkolnej pt. "Lalka".
Znalazłam w niej jeszcze inne ciekawe cytaty:
"Najgorszą samotnością nie jest ta, która otacza człowieka, ale ta pustka w nim samym."

"Rozjeżdżano się, ażeby w śnie rzeczywistym, nabrać sił do snu życia" 

"Wszystko jest kłamstwem (...) i nawet  o n a... ona sama jest tylko złudzeniem oczarowanych zmysłów... jedyną rzeczywistością, która nie zawodzi i nie kłamie jest chyba śmierć..."

Wszystkie autorstwa Bolesława Prusa.
Możecie w komentarzach pochwalić się Waszymi ostatnimi znaleziskami ;)
Jeśli chcesz być na bieżąco, to zapraszam do zaobserwowania mnie na:
Instagramie--> bajolaa
Snapchacie---> thisisolaa

47 komentarzy:

  1. W poprzednim roku szkolnym miałam okazję przerabiać 'Lalkę', ale jej nie przeczytałam. :) Ładne zdjęcia.

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zdjęcia kochana :*

    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. racja, przepiękny masz ten płaszczyk!:*

    Pozdrawiamy cieplutko,
    www.twinslife.pl (klik)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne zdjęcia, mam nadzieję, że za niedługo wyjdzie słoneczko i będzie pogoda na nieco cieplejsze stylizacje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetnie to napisałaś i cytat bardzo trafiony. Często popełniamy błędy w koncu taka nasza natura, zdarza się że też czegoś nas uczą, ale zdarzają się i gorsze scenariusze.

    >> vanillia96.blogspot.com <<

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczny płaszczyk :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. "Lalka" przede mną, może ja też coś w niej wyszperam <3
    Piękne zdjęcia^^

    OdpowiedzUsuń
  8. "Lalka" i "Potop" to moja zmora. Choć pojawiły się w nich fajne cytaty, całość jest nudnaa. Fajne zdjęcia :)
    Pozdrawiam,
    siostry-pinkyandmozg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam Lalkę! To świetna książka. Cudne zdjęcia :)

    Fotografia sposobem wyrazu - blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam Lalkę! To świetna książka. Cudne zdjęcia :)

    Fotografia sposobem wyrazu - blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Poważnie się zrobiło! :) Uuu... jakie cytaty :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne zdjęcia :) Szarość bardzo do Ciebie pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. No właśnie tak myślałam, że ten cytat o ćmie jest Prusa. Jednak coś z tej szkoły wynoszę ;) Bardzo mądrze napisany post, kochana! Tak trzymaj! I zdjęcia również bardzo przypadły mi do gustu. Świetnie na nich wyszłaś!

    Pozdrawiam ♥,
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam Lalki, więc nie znałam tych cytatów, ale zapisałam je sobie, bo są cholernie inspirujące!

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdjęcia piękne :) Cytatów nie znam.
    Zapraszam natalie-forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. przepiękne fotki:)
    pozdrawiam
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Kojarzy mi się to z niewłaściwym chłopakiem i zakochana w nim dziewczyna która pomimo ze każdy mówi jej że to ten niewłaściwy.najczęściej kończy się to źle ale cóż :/ czasami ćma się parzy
    aniolek4.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow! Genialny płaszczyk!

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie miałam jeszcze styczności z "Lalką" Bolesława Prusa. Wiele osób jednak bardzo ją poleca! Powinnam w sumie mieć ją w tym lub przyszłym roku w szkole :)
    Bardzo inspirujące cytaty!
    Jak zwykle wyglądasz świetnie, cudowny ten płaszczyk :)

    Pozdrawiam,
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. "Lalka" dla mnie była najlepszą lekturą jaką czytałam :) Bardzo lubię szarości, szczególnie jeśli chodzi o płaszcze ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne są te cytaty, takie prawdziwe i dające wiele do zrozumienia :)

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Super wygladasz ;*
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Cytaty są dobre i bardzo życiowe :) a jeżeli chcemy coś zmieniać, to musimy najpierw zacząć od siebie :) Super zdjęcia! ♥

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo mądre cytaty.
    Piękne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. świetnie jest Ci w szarościach ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. To była z moich ulubionych książek :) Buziaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękne cytaty,świetnie wyglądasz ❤

    OdpowiedzUsuń
  28. No proszę, jednak w lekturach można znaleźć coś wartościowego :)
    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Drugie zdjecie mnie zachwycilo :) Lalka to nieliczna z lektur, ktore przeczytalam :P

    OdpowiedzUsuń
  30. Ładne zdjęcia :)
    To ciekawe i trafne porównanie :)

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Szczęście w tym, że na błędach się uczymy i większość z nas nie popełnia już więcej tych samych. A zdjęcia są przepiękne! <3

    http://vienatrenuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. amazing post :)

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam "Lalkę" :) Świetny płaszczyk :)

    OdpowiedzUsuń
  34. I love your hair so much,
    amazing Pictures :D

    with love your AMELY ROSE

    OdpowiedzUsuń
  35. Piękne cytaty! Ja ostatnio również natknęłam się na bardzo inspirującą książkę ze świetnymi cytatami i w najbliższym czasie planuję podzielić się nimi na blogu :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Hej! Świetny post :)

    obserwuje i zapraszam do mnie :
    http://milentry-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Rewelacyjne cytaty! :* zdjęcia śliczne :*
    allixaa.blogspot.com - klik

    OdpowiedzUsuń
  38. Wow! Świetny cytat, nie czytałam jeszcze Lalki, pewnie będę miała dopiero po gimnazjum. Ten cytat jest bardzo prawdziwy i świetnie opisuje ludzi.
    Pozdrawiam, http://jestem-folta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. Gorgeous outfit and photos, it looks really nice and chic on you!
    Stay in Style
    Karen @ Lookbook Store Blogspot

    OdpowiedzUsuń
  40. Cytaty i zdjęcia świetne!

    mischotta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Ciekawe cytaty, zachęcają do tej książki. Piękne zdjęcia ;).
    http://modoemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. No niestety nikt nie jest idealny

    OdpowiedzUsuń
  43. Śliczny Blog :)
    Cudowne Zdjęcia <33
    Może wspólna obserwacja :)?

    http://believeinhimselfx33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. proszę już o słoneczne, letnie zdjęcia! :)

    codziennyuzytek.pl

    OdpowiedzUsuń